Bylo zvykem, že povídání na tomto blogu bylo většinou spojeno s golfovou dovolenou. Tentokrát nejsem na dovolené, ale na služební cestě v rodné zemi KJ Choie (jeden z nejznámějších a nejlepších korejských golfistů). Byl jsme vyslán chlebodárcem na služební cestu na druhou stranu zemegule do země zvané Korea (pro neznalé do té Jižní - tam, kde není nedostatek jídla; vlastně se dá říct, že je tady všeho přebytek:-)).

Cesta na druhou stranu je v posledních letech relativně přijatelná, protože se letí přímým letem z Prahy. Letí se s Korean Air, kde má člověk možnost vyzkoušet prvně korejskou kuchyni. Budete sice poslouchat od našich spoluobčanů dotazy typu, zda je to bezpečné a že docela riskuji. Musím říct, že když jsem viděl evropskou stranu na našem letu, tak bych si nebyl moc jistý, kdo riskuje vic:-)
Vím, že mnoho lidí, kteří budou číst tyto řádky, nebudou asi moc chápat následující řádky. Už v letadle a hned po příletu zjistíte, jak daleko, co se týče služeb, jsem v naší zaostalé zemi. Musím říct, že zde vše funguje a jako zákazník dostanete vždy prvotřídní servis. Takový první příklad je odvoz z letiště. Na výběr je několik možností. U každé máte přesně danou cenu a nestane se vám, že by jste zaplatili násobek doporučené ceny. Pro ty, co mají radí krtka, tak z Incheon letiště vede metro až do Seoulu. Trvá to relativně dlouho. Druhá a asi nejčastěji používaná metoda je Limusine Bus. Z letiště vede několik linek na různá místa v Seoulu a za fixni cenu 14.000 W (asi 210 Kč) se do hodiny a půl dostanete kamkoliv. Další možností je taxi. Na výběr je mezi standard a luxus (to je forma limusine service s vlastni obrazovkou atd.). Cena je cca 70.000 W (cca 1000 Kč) respektive 100.000 W za luxus (1500 Kč). Jenom bych chtěl upozornit, že letiště je od centra vzdáleno cca 60 km (pro srovnání, že za třetinovou cestu v Praze si účtují podobnou sazbu naši taxikáři).

Dneska jsem se byl podívat na nově vybudovanou promenádu říčky Cheonggyecheon uprostřed Seoulu. Na ní je zajímavá její historie a hlavně její obnova. V šedesátých letech byla místo této říčky postavena dvoupatrová dálnice, která vedla centrem Seoulu (něco jako naše magistrála). Po roce 2003 začala obrovská rekonstrukce, která trvala necelé dva a půl roku. Během této doby byla odstraněna dálnice v délce cca šesti kilometrů a obnovená původní říčka, vybudována promenáda s nesčetným množstvím mostů a zajímavých soch a vodopádů. Je to krásná oáza klidu v jinak velmi hektickém a rušném městě. Nejlepší je se podívat na dokument o přestavbě, který přikládám.
To je pro dnešek vše. Přikládám několik fotek a odkaz na mapu Seoulu, kde jsou vyznačena zajímavá místa - zobrazit mapu. Výhled z hotelu, 63 Building a několik fotek z promenády.

Vím, že mnoho lidí, kteří budou číst tyto řádky, nebudou asi moc chápat následující řádky. Už v letadle a hned po příletu zjistíte, jak daleko, co se týče služeb, jsem v naší zaostalé zemi. Musím říct, že zde vše funguje a jako zákazník dostanete vždy prvotřídní servis. Takový první příklad je odvoz z letiště. Na výběr je několik možností. U každé máte přesně danou cenu a nestane se vám, že by jste zaplatili násobek doporučené ceny. Pro ty, co mají radí krtka, tak z Incheon letiště vede metro až do Seoulu. Trvá to relativně dlouho. Druhá a asi nejčastěji používaná metoda je Limusine Bus. Z letiště vede několik linek na různá místa v Seoulu a za fixni cenu 14.000 W (asi 210 Kč) se do hodiny a půl dostanete kamkoliv. Další možností je taxi. Na výběr je mezi standard a luxus (to je forma limusine service s vlastni obrazovkou atd.). Cena je cca 70.000 W (cca 1000 Kč) respektive 100.000 W za luxus (1500 Kč). Jenom bych chtěl upozornit, že letiště je od centra vzdáleno cca 60 km (pro srovnání, že za třetinovou cestu v Praze si účtují podobnou sazbu naši taxikáři).

Dneska jsem se byl podívat na nově vybudovanou promenádu říčky Cheonggyecheon uprostřed Seoulu. Na ní je zajímavá její historie a hlavně její obnova. V šedesátých letech byla místo této říčky postavena dvoupatrová dálnice, která vedla centrem Seoulu (něco jako naše magistrála). Po roce 2003 začala obrovská rekonstrukce, která trvala necelé dva a půl roku. Během této doby byla odstraněna dálnice v délce cca šesti kilometrů a obnovená původní říčka, vybudována promenáda s nesčetným množstvím mostů a zajímavých soch a vodopádů. Je to krásná oáza klidu v jinak velmi hektickém a rušném městě. Nejlepší je se podívat na dokument o přestavbě, který přikládám.
To je pro dnešek vše. Přikládám několik fotek a odkaz na mapu Seoulu, kde jsou vyznačena zajímavá místa - zobrazit mapu. Výhled z hotelu, 63 Building a několik fotek z promenády.
Komentáře